Środa, 9 października 2024
W dobrze zorganizowanym biurze każdy przedmiot, nawet ten najbardziej drobny, powinien wypełniać przypisaną mu funkcję i znajdować się w odpowiednim miejscu. Dzięki temu udaje się zachować porządek w miejscu pracy, pracowników nic nie rozprasza, mogą pracować bardziej efektywnie. Są takie jednak akcesoria biurowe, z których pracownicy w biurze korzystają sporadycznie. Mogą one na biurku przeszkadzać. Są też takie artykuły biurowe, z którymi pracownicy niekoniecznie potrafią się obchodzić. Nasz artykuł poświęciliśmy przyborom biurowym, które można wykorzystać w mniej standardowy sposób.
Spinacz to jeden z tańszych przyborów biurowych. Nie będziemy go opisywać, gdyż wszyscy doskonale wiedzą jak on wygląda. Ze spinaczy na co dzień korzystają pracownicy w biurze, używają ich uczniowie i studenci. Okazuje się, że spinanie pliku kartek w jeden arkusz to tylko jedna możliwość wykorzystania spinaczy. Spinacz sprawdzi się na przykład jako podstawka pod komórkę. Może rozwiązanie to wydać się śmieszne, jednak jest to patent, który wypróbowało już wiele osób. Wystarczy odpowiednio wygiąć spinacz, aby dało się na nim położyć bokiem telefon i oprzeć na drugim końcu wspinacza. Dzięki tej prostej sztuce będziemy mogli jednocześnie pracować i słuchać muzyki. Wygodniej nam będzie także oglądać film.
Niewidzialna końcówka od taśmy klejącej już nie będzie nam psuła nerwów. Rozwiązanie jest bardzo proste: do końcówki taśmy przyklejamy spinacz! Dzięki tej sztuce, gdy będziemy musieli użyć taśmy klejącej, bez trudu odkleimy ją od rolki. Po spinacz możemy sięgnąć także wtedy, gdy chcemy zaprowadzić porządek w plączących się pod biurkiem lub na biurku kablach. Składamy wszystkie kable razem, na spinacz zakładamy gumkę recepturkę i spinamy razem przewody.
Spinacz można wykorzystać także w charakterze wieszaka na czapkę czy torebkę. Spinacze są bardzo giętkie i elastyczne, bardzo łatwo uformujemy je w dowolny kształt. Bez problemu wykonamy z niego mały haczyk, który zaczepimy na froncie szuflady. Wieszaczek przyda nam się do zawieszenia teczki z dokumentami. To proste rozwiązanie sprawi, że na blacie biurka postanie nam więcej wolnego miejsca.
Klipsy biurowe to także akcesoria, które można kupić za kilka groszy. Klips zasadniczo służy do spinania grubych plików kartek, ale można wykorzystać go także w inny sposób. Biurowy klips świetnie sprawdzi się jako organizator przewodów. W jego metalowe elementy możemy włożyć końcówki przewodów od słuchawek czy ładowarek. Dzięki temu nie zgubią się w gąszczu plątających się na lub pod biurkiem kabli, przez cały czas będziemy mieć do nich bardzo łatwy dostęp.
Klipsem można spinać kable od słuchawek zanim schowamy je do torebki. Spiętych kabli nie trzeba będzie rozplątywać.Klips możemy wykorzystać zrobienia prowizorycznego uchwytu na nawigację samochodową czy na telefon.Sytuacji, w których można wykorzystać kosztujące kilka złotych biurowe klipsy jest naprawdę wiele.